Ako nás ovplyvňujú reklamy

Ako nás ovplyvňujú reklamy


·         Reklamy poznáme ešte z 19-stého storočia , a od tej doby sa veľmi zmenili. Kedysi existovali reklamy kde bolo všetko o danom produktu napísane a ľudia si podľa toho zakupovali. Ale dnes je to už úplne inak. Možno sa niekedy sami seba spýtate, prečo by ste si mali niečo kupovať po pozretí reklamy ? Cieľom reklamy už nie je aby ste si hneď po pozretí utekali kúpiť produkt ale už je to plne o niečo inom.

obchod
 
1.Dostať sa povedomia ľudí
Určite každý z nás už videl hrozné reklamy, ktoré predávajú produkty. Ale aj zlá reklama na niečo slúži. Je to hlavne z toho dôvodu aby ste si ju zapamätali , a aby sa dostala do Vášho podvedomia. Táto reklama potom predáva produkty ktoré sa Vám môžu páčiť a vy si ich zakúpite. Jednoducho povedané na príklade , keď vidíte reklamy na značkový produkt , a pôjdete si ho zakúpiť nebudete rozmýšľať nad tým či si vyberiete ten ktorý je lacnejší ale za to kvalitnejší a radšej si zakúpite ten ktorý ste videli v reklamách pretože budete mať pocit že je lepší a chutnejší napríklad.
 
2.Prestíž značky
Najpredávanejšie výrobky sú tie ktoré sú pod nejakou značkou , pretože si ľudia myslia že keď je daný produkt značkový je lepší ako neznačkový. Znamená to že ak si napríklad vyberáte medzi obyčajnou Colou a Coca Colou vyberiete si Coca Colu, Prečo ? pretože má prestíž a je sponzorovaná slávnymi osobnosťami a tým sa značka dostáva viac a viac do predaja , čím získava na sláve a lepšie sa predáva ako produkt ktorý stojí niekoľko mesiacov bez  povšimnutia v regáloch..

statistika

Prestíž značky sa dostáva aj do povedomia aj v oblasti liekov. Zoberte si ž stojíte v lekárni a tam si chcete kúpiť liek proti bolesti. Na ibalgin stojí v rade asi 10 ľudí , zatiaľ čo na iní liek od bolestí nestojí nikto. Otázka znie ktorý liek by ste si zakúpili  IBALGIN alebo iný liek od bolesti s tým istím účinkom ? Odpoveď je veľmi jasná. Postavili by ste sa do radu kde sa predáva ibalgin pretože tento liek je veľmi známi a používajú ho všetci.  Teda chcem tým povedať že aj vďaka značke si ľudia kupujú výrobky o ktorých si myslia že sú kvalitnejšie alebo účinnejšie ako tie ostatné. 

Comments are closed.